Zelieke-in-Finland.reismee.nl

Stage en het alledaagse leven

We zijn ondertussen al halfweg ons avontuur. 'Goh, wat gaat de tijd snel!'

Mijn stage op de health care (vergelijkbaar met thuisvpk alleen de mensen komen naar ons ipv wij naar de mensen) eindigt morgen. De verpleegkundige heeft mij de evaluatie mondeling al gegeven. Alles was zeer okezei ze. Vorige week donderdag, de laatste werkdag voor Pasen, kwam ik op stage aan en ze had voor mij een mandje met paaseitjes klaarstaan. 'It 's for your easter!': zei ze. En ik stond daar met lege handen. Heel genant maar enfin, de paaseitjes waren heerlijk! Ik heb vandaag dan maar een appel crumble (taart)voor haar gemaakt. Morgen is mijn laatste dag en ga ik hem afgeven, ben nieuwsgierig of ze het lekker gaat vinden!

Marijke en ik zijn met de paasdagen citytrips gaan doen. Alles super inorde!! De eerste twee dagen in Tampere waren zonnig, maar wel koud amai, -4°, niet veel kouder dan in Turku, maar het voelde zo wel aan! We hebben daar op een bevroren meer gelopen. Zalig gevoel en dat bij zonsondergang. Het zou bijna romantisch kunnen zijn. ;) haha

De twee dagen Jyväskylä waren grijs en het sneeuwde, maar dat heeft de pret niet bedorven! Ik vond deze kleine stad super! Echt gezellig. Er was ook een groot meer waar we over gelopen hebben. Zelfs de boten die erop lagen, waren vastgevroren. We hebben daar ook een museum bezocht, wat normaal niet van onze gewoonte is, maar het was wel de moeite. Hetmuseum voor natuurwetenschappen.We hebben daar allemaal dieren gezien die in Finland leven. Eén geruststelling, de dieren zijn niet met opzet gedood om ze te kunnen tentoonstellen. Ze zijn bij toeval gevonden en dan opgezet!

Na de paasdagen is alles hier weer op zijn plooi gevallen. Het gewone leven gaat weer verder, zelfs in Finland!

Groetjes

Moi moi!!

Reacties

Reacties

Liesbet

Helaba meid,

Eindelijk ook eens een reactie van ons hè!

We hebben alles al goed kunnen volgend en zo te zien heb je het er goed naar je zin. Beter zo dan dat je met tegenzin daar moest blijven. Het is in elk geval een héle levenservaring die je rijker bent.

Onze Sieben vroeg al wanneer je naar huis kwam want 'da duurt nu toch lang hè mama' zijn eigen woorden! ;o)

Hij heeft met Pasen super veel eitjes gerapen en geniet ten volle van de vakantie. Donderdag was het minder toen belde ik van het werk naar ons thuis en ons mama vertelde dat hij pijn aan zijn been had. Ben er 's avonds nog mee naar de dokter geweest en hij vertelde me dat hij terug vocht in z'n heup had. Vorig jaar heeft hij dat ook gehad en moesten we hem bijna 2 weken dragen omdat hij er niet mocht op lopen. Nu viel het gelukkig nog mee, het was maar aan 1 been. Hij moest Junifen nemen tegen de ontsteking en als het de dag nadien niet beter was had ik een verwijsbrief voor spoed. Die heb ik gelukkig niet nodig gehad want hij was beter en had bijna geen pijn meer. Nu is het volgens mij helemaal gedaan hoewel we wel zeggen dat hij nog maar veel moet rusten voor de zekerheid.

Allé mijn briefje wordt maar langer en langer dus ga ik maar stoppen. We rijden sebiet naar ons moe, eentje drinken in de cafetaria. Dat doet onze Sieben graag hè!

Dikke dikke dikke kus van ons allemaal!!!

PS.: Ik heb van gisteren voor het eerst ons babytjes gevoeld. Super was dat! :o)))))

Ikke zelf

OOh Liesbet, das super van baby!!
Ik heb hier al super schattige tutters zien liggen!!!
Geef onze kleine kapoen maar een dikke knuffel en een dikke zoen van mij! Zeg maar dat ik hem heeeeeeeeeeeeel hard mis!!!

Groetjes van mezelf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!